2019-03-18

Sveriges största spelvinst!

Ja det lär väl knappast undgått någon att en man i mellansverige vunnit 562.000.000:- kronor på Eurojackpot! Helt galen summa. Man får gratulera!

Det första jag personligen tänkte var att, det där är ju så mycket pengar så det nästan är lite larvigt.
Men Eurojackpot brukar ju dela ut hundratals miljoner till ensamma vinnare.

Vad skulle man själv göra i en sån situation? Jag personligen skulle inte behöva mer än 5% av den summan för att må bra och göra det jag vill i livet. Men vad gör man med resten? Ska man sitta på alla pengar tills man dör? Nej, det låter otroligt tråkigt faktiskt.

Jag hade förmodligen samlat vänner och arbetskamrater och delat ut en fem eller tio miljoner vardera.
Jag skulle aldrig se nån mening med att sitta på så mycket ensam. Sen skulle jag försökt ge tillbaka en väldigt stor summa till samhället. Göra nåt nyttigt! Hjälpa hemlösa förmodligen. Bygga nåt stort boende kanske. Hade försökt göra nåt som är vettigt, den saken är klar. Hade även hjälpt många djurorganisationer! Sen hade jag varit med i många olika typer av miljöprojekt till exempel.

Ja man kan laborera med en massa tankar angående en sån sak, Vad hade ni gjort? Vill gärna höra era tankar och åsikter!

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar