2009-07-21

Köplust & rikemanslistor

Var kul att läsa svaren på mitt förra inlägg angående tio miljonersfrågan. Många vill genast handla en massa saker och det är ju förståeligt, det skulle ju till och med jag göra. Men en sak som skulle vara kul att veta är att om nån av oss verkligen skulle få tag på den summan skulle vi verkligen gå exakt samma väg tillväga som vi sa innan vi hade dom? Jag är lite smått tveksam där.

Jag skulle säkert få nån noja att inte vilja gå under åtta siffrigt belopp på kontot. För om man köper nåt litet så sjunker man ju ner till sju siffror igen. Det sticker ju lite i ögonen. i alla fall på mig. Men det skulle jag förmodligen strunta i, var bara en kul tanke som kom upp när jag funderade hur det skulle ha sett ut. Nu lät jag väl som världens snåljopp, kanske så alla superrika tänker?

Dom här superrika som ligger på olika rikemanslistor som forbes och liknande dom slås väl om placeringarna där. Det är jag helt övertygad om. Flera av dom blir väl skitsura om dom halkar ner till 56:e rikaste i världen, och börjar snåla som aldrig förr för att nästa år klättra upp till 49:e plats. Vad tror ni?

7 kommentarer:

  1. det tror jag också=)Jag skulle i allafall ha tänkt så =) hahhaha...

    SvaraRadera
  2. Jag tror faktiskt att jag skulle gjort som jag skrev. För mig är inte det viktigaste att ha massa pengar på banken utan att vara trygg i min vardag. Alltså har jag inga lån eller större utgifter varje månad skulle jag bli trygg eftersom då kan det gå åt helvete och man kan bli av med jobbet utan att det spelar så stor roll...

    Men jag säger till hur jag gör när jag vinner dom där 10 miljonerna..;)

    SvaraRadera
  3. Det tog emot som fan när jag gjorde min senaste investering som kostade mig ca 60.000kr. Jag hade med andra ord precis nått mitt riktiga mål på sexsiffrigt men backade något ordentligt rent procentuellt :( Det kändes olustigt trots att jag vet att jag gjorde ett bra val. Nu klättrar jag sakta upp igen men det kan bli en liknande rekyl inom en snar framtid så jag bygger upp till det och hoppas jag kan undvika detta :) Inga miljardbelopp men jag har ju lagt mycket psyke på att skramla ihop pengarna. Jag nådde mitt mål i alla fall :) Nu får jag nog vänta ett tag till innan jag hinner i fatt bara men det kommer!

    SvaraRadera
  4. Fru S: Håller med! Så tänker jag med! Trygghet är viktigt.
    Så du gamblar med andra ord?

    Kristian: Du hinner nog upp till det sexsiffriga beloppet snart igen.

    SvaraRadera
  5. Uj, inte skulle man bränna pengarna. Skulle bli en fin summa att investera och det skulle börja gå fortare att öka cashflow med de pengarna.

    Håller med ... har man fått 8-siffror, då lär man hålla sig på den sidan av gränsen. man vill ju då inte hoppa ned till "bara 7-siffror"

    SvaraRadera
  6. Patrik: Ja många som tänker så här, vad kan det bero på? :)

    SvaraRadera