2019-02-10

10 år som bloggare

La just märke till att jag har just passerat 10 år som bloggare. Det är ju ändå lite kul.
Jag minns när jag började skriva på bloggen, då hade jag mer konkreta spartips av olika slag.

Senare när åren gick så blev det mer inriktat på vägen mot miljonen. Det målet klarade jag av 2016.
Har en del som jag skrev det året, hade bland annat en stor frågestund där från er läsare. Svarade på alla frågor som kom in minns jag, vilket var väldigt kul.

Tycker tiden har gått rätt fort sen jag började ändå. Är alltid kul att sitta och reflektera över åren som var och hur jag kämpade och kämpade för att nå mitt mål. Jag var himla envis många av åren så fort lönen kom in. Försökte dra in på så mycket som möjligt bara för att sparkontot skulle växa med maximal kraft.

När miljonen var nåd hade jag dock lovat mig själv att ta det lite lugnare med sparandet. Vilket jag också gjort dom här senaste tre åren. Men är man en sparare så är det ju inte bara sluta tvärt, utan man fortsätter i en viss mån ändå.

Jag avsätter fortfarande mellan 35-50% av min lön varje månad trotts att jag redan uppnått det jag ville uppnå. Men jag tycker det känns bra att fortsätta, och det är klokt att fortsätta och sätta undan kapital för framtiden.

Ju mer kapital man har framöver, ju mer frihet kommer man ha senare i livet. Det betyder dock inte att jag snålar längre, utan är det nåt som behövs så införskaffar jag det.

Jag ska försöka vara här fler år framöver, men bloggandet går i perioder för mig, det har ni som läser märkt. Ibland tycker man det är jättekul, sen finns det stunder som livet tar över och man glömmer av bloggen lite. Men jag tror många bloggare har det så.

På återseende

/Pengar och Cash

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar