2019-02-09

Slutrökt på min arbetsplats!

I början av året så fick alla beskedet att det från och med första januari är förbjudet med rökning i lokalerna och inom hela företagets område på min arbetsplats. Det ligger väl ändå lite i tiden?

Alla medarbetare som röker för gå utanför området och röka på eventuella raster osv.
Så det har blivit ett himla springande på folk för att ta sig utanför arbetsområdet nu.

Pratade med en medarbetare om allt han har att tjäna och spara på att sluta röka under veckan som var. Det finns ju bara fördelar med att sluta tyckte han som ändå rökt i över tio år.

Jag själv vet inte ens vad ett paket cigaretter kostar? Men jag gissar väl på dryga femtiolappen idag?
Vi kan ju räkna lite snabbt på vad det kan tänkas kosta per år på ett ungefär:

Vi räknar på en person som röker rätt normalt. Ca 3 paket i veckan a 50 kr.
12 paket i månaden blir -600:-
Det i sin tur blir 144 paket om året och landar på -7.200:- per år.

Då tror jag ändå att jag räknade ganska lågt, för en del drar i sig ett paket om dagen har jag hört.
Så då kan man i princip dubbla summan vi fick fram och lägga på lite till. Det är en himla massa pengar som går upp i rök det.

/På återseende

/Pengar och Cash

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar