2009-12-10

Ovanligt billiga julklappar

Jag gjorde ju en undersökning om att jag ville veta hur mycket ni läsare lägger på julklappar vanligtvis, och det är ändå en hel del som väljer att spendera en del tycker jag. Jag trodde det första alternativet skulle vinna jag med tanke på vilka som brukar hoppa in på bloggen. Men ack så fel jag hade!

Själv har jag än så länge anpassat mig till det första alternativet. Har ordnat bra julklappar måste jag säga. Gjort bra kap i butikerna. Det är ju ändå tanken som räknas.

Jag ska faktiskt berätta om en liten rolig upplevelse som jag har varit med om på julafton en gång när jag var ca 14-15 år gammal. Det här är en sak för dom som verkligen vill komma billigt undan på julafton bör lyssna till.
Jag och min mor hade köpt fina presenter lika så dom övriga som var på plats på julafton. När utdelningarna skulle börja så var det min morbrors flickvän som han just hade träffat som gick ut i köket när vi hade delat ut våra julklappar. För då kom hon nämligen ut med sina julklappar som hade röda band runt sig. Hon hade nämligen bakat olika limpor åt alla. Det hade jag aldrig varit med om tidigare! Jag vart helt paff och tänkte faktiskt då att, vilken snåljåpp hon var då! Jag tror nog alla tänkte så i vardagsrummet där. Men billigt blev det nog!

3 kommentarer:

  1. Det tycker jag var en mkt bra present, bra mycket bättre än något krimskrams som inte behövs=)

    SvaraRadera
  2. man kan ju baka småkakor och lägga dom i en fin ask=)

    SvaraRadera
  3. Inte bara en bra present, säkerligen betydligt mer nyttig än det som köps i affärerna med alla sina tillsatser. =)

    SvaraRadera