2009-08-12

Ekonomisk ångest

Idag när jag satt och läste lite bloggar så blir det ju ibland att man hamnar på nån blogg som har ett ämne som skiljer sig från sitt eget man skriver om. Idag hamnade jag på en massa inredningsbloggar och tittade runt lite. Jag tänkte lite komiskt för mig själv att, kanske inte lönt att dra nån kommentar för då kanske jag ger dom lite ångest när dom väl besöker min blogg. Kanske ger dom som älskar att spendera pengar på inredning hela dagarna nåt att fundera på. Lite tankar bara. Inte säkert att det blir så, men har märkt att en del fått upp ögonen efter besök hos en del ekonomibloggar, fast det tycker jag är bra att folk stannar till och får sig en ekonomisk funderare.

4 kommentarer:

  1. jag önskar att jag hade ramlat in på någon ekonomiblogg förut! Fast å andra sidan måste jag erkänna att jag var så insnöad på inredning och glada tider att jag bara hade ryckt på axlarna och sagt " guuud vilken tråkig människa" Hemskt....tur att man har fått upp ögonen idag..=)

    SvaraRadera
  2. Minna: Ja en del lever ju för mottot att "pengar ska rulla" men det är ju inte alltid så smart.

    SvaraRadera
  3. "Rulla" kan ju pengarna göra även i spargrisen det är bara att skaka den så rullar dom runt jätte fint ;)

    SvaraRadera
  4. Jag tittar också på både inredning och klädsidor ibland trots mitt köpstopp. Det kan ju faktiskt ge inspiration att använda det man redan har. Tänker jag..,.
    Och det kanske är tur att det finns människor som håller konsumtionen igång! Mig blir de inte rika på! Ha det så bra, Wi

    SvaraRadera