2010-01-03

Stigande Reporänta

Satt och funderade lite på Reporäntan. Vill ju verkligen att den ska stiga så mycket som möjligt nu framöver. Jag tror den bara kommer ticka upp det kommande året och året därpå.

Ska dra lite procentsatser för mig personligen och se vad man får per år och per procent:

Räknar på det jag har nu. Skatt på 30% tillkommer på summorna nedan. Den skatten borde sänkas rejält eller slumpas helt!

1% = 4705:- per år
2% = 9410:- per år
3% = 14.116:- per år
4% = 18.821:- per år

Mer tror jag dock inte att den kommer stiga. Men man kan ju hoppas.
Kommer nog även att se till att bli kund på en ny bank och sätta av en stor del av kakan där.

3 kommentarer:

  1. Nja, vi ska väl inte hoppas på en alltför hög styrränta, för då lär ju en del av oss bli av med sina jobb. Många företag är högt belånade samt har tvingats sälja sina fodringar mot en avgift som också lär höjas med styrräntan.

    SvaraRadera
  2. Bra att du satsar på en ny bank, lite ränta är ju gött att få.

    SvaraRadera
  3. god fortsättning på det nya året! Ska bli intressant att få följa dig 2010. Jag har precis klarat mitt årsmål! Så underbart! *lycklig*

    SvaraRadera