2010-04-07

Frön och pengar

Har fortfarande inte fått nån info om extrajobbet som jag har nämnt tidigare i bloggen. Så det är bara vänta som gäller för mig nu på den fronten. Men återkommer så fort jag vet mer om detta.

Har även fått lite ideer angående saker man kan göra själv för att spara lite pengar. En sak kommer jag göra nu här på våren, och det är att jag skall plantera lite tomat och gräslöksfrön på balkongen och se dom växa. För frukt och grönsaker är ju dessvärre inte så billigt i dag när man är och handlar. Ska se om det blir nåt mer än det framöver. Men tänkte börja med det så fort det blir lite mer plusgrader i luften. Kanske kommer slänga in nån bild med då. (Bilder i min blogg är sällsynt) Så håll utkik framöver. Odlar ni nåt eget på vår och sommaren?


3 kommentarer:

  1. Jag funderar på att köpa en STOR kruka och sätta på balkongen och odla lite morötter, men mest för att färska morötter är så gott och för att sonen skall få se hur dom växer :)

    SvaraRadera
  2. Yes, har odlat upp delar av radhusträdgården. När de andra har tråkiga gräsmattor inramade av en häck har jag ett antal bärbuskar, fruktträd och två rejäla pallkrageodlingar med gurka, gräslök, dill, två olika morötter, chili, purjolök och vanlig lök, rädisor och åtta olika salater. På väggen ska det upp några ampeltomater och i fönstren står ytterligare några chiliplantor.
    Om det blir så värst mycket billigare vet jag inte, det kostar en del med fröer, jord, krukor och annat som behövs. Kul är det dock!

    SvaraRadera