2010-04-28

Pengar för att återvinna

Hade hört talas om att man kunde få betalt för att återvinna sin gamla mobiltelefon. Men på den sidan jag tittade på erbjöds det några kronor eller inget alls. Det tycker jag var otroligt löjligt, medan rätt nya telefoner erbjöds det några hundralappar för. Tror inte ett dugg på att dom kommer återvinnas för den delen heller när företaget bara kan ta och sälja den utan min vetskap.

Tycker ideen är bra men då ska man ju få nåt för det också. Men det handlar nog om mer än bara miljön och återvinnandet tyvärr. Hoppas det dyker upp några mer seriösa varianter på marknaden snart. För det ligger väl ett antal gamla mobiltelefoner i varje hem i hela Sverige skulle jag tippa på. Det blir ju tiotals miljoner bara det.

2 kommentarer:

  1. Det finns vissa ställen runt om i Sverige där man kan sälja sin mobil till affärer som sedan säljer den vidare. Jag sålde en halvgammal Sony Ericsson med sprängd högtalare, den låg bara hemma och samlade damm. Fick 400 för den och det tycker jag är rätt bra med tanken på alla repor och högtalaren :)

    SvaraRadera
  2. Anonym: Ja det lät ju bra om man inte får den såld själv.

    SvaraRadera