2011-04-05

Återkommande tips!

Många frågar ofta mig VAD är det du sparar pengar på och hur? Samt vill veta mer om det. Det känns som jag har nämt det i inlägg och i olika kommentarer många gånger tidigare, men kan ju köra en liten uppdatering.

Det som jag först och främst sparar pengar på är att jag bor billigt och har ingen bil. Stämmer inte det in på dig så har du nog redan en tung ryggsäck som en medelinkomsttagare. Visst går det att spara ändå, men det blir inga större summor.

Den andra saken är att man får leta bra priser i butiker, och då menar jag att jag handlar inte bara i en butik när jag handlar utan i flera.  Man får lära sig vart sakerna är billigast.

Är även noga med elen hemma, har bara lågenergilampor i hela lägenheten och har varit noga med att det är strömbrytare på alla kontakter. Finns inget som står i standby hemma hos mig.

Som ett extra tips har jag även börjat köpa saker på ebay från både usa och hong kong. Vilka klipp jag har gjort senaste tiden. Har sparat hundralappar på exakt samma saker som finns här hemma, fast för ett pris som är många gånger högre. Har börjat tyckt svenska butiker har vansinniga priser i dagens läge.

Men som jag sagt tidigare så är det olika förutsättningar för alla. Men vill man skapa sig ett rikare liv så går det att ordna med lite tanke bakom. Sen behöver man inte ha några superhöga mål heller. Utan börja med ett mål som känns bra för dig, och stirra dig inte blind på vad andra har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar