2017-10-14

Våra nya valörer

Den här veckan har jag använt kontanter för första gången på flera år. Kortet är annars min trotjänare.
Det är väldigt ovant att dra fram en två hundring och betala med måste jag säga. Grön dessutom! Våra nya sedlar känns lite som monopolpengar. Lite leksakspengar över det hela.

Tycker även att alla mynt är på tok för små. Det är mycket lättare att tappa dom nya mynten än dom gamla. Men det är väl för att dom ska vara lättare att hantera. Gamla femkronan var ju rätt stor.

Min sambo var in sista veckan och lämnade in 108 enkronor på banken i en påse. Dom la den åt sidan och sa att dom skulle sätta in pengarna vid ett senare tillfälle. Det var snart två månader sen. Undrar om dom har mycket att sitta och gå igenom? Är väl rena valvet med enkronor på vissa banker kan jag gissa på.

Vad tycker ni om våra valörer nu när dom funnits ett tag?

/På återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar