2009-03-17

Lägga pengar på hög

Idagens finanskris så är det många fler än mig som gger pengar på hög. Många är osäkra angående jobb och att dom faktiskt kommer få behålla jobbet framöver eller inte. Men jag tycker det är bra att många väljer att lägga undan lite extra nu när vi sitter fast i finanskrisen. Det kan vara en lärdom för många framöver i livet.

Jag personligen har sparat i många år oavsett om det varit kris eller inte, tänker fortsätta med att ha den tryggheten på banken också. Jag har ett motto som jag alltid följt genom livet och det mottot borde jag kanske ha med i rubriken på bloggen. " Lev aldrig över dina tillgångar, lev under dom".

Det är ju alltid trevligare om man har kvar pengar på kontot i slutet av månaden än att man har övertrakasserat kontot. Det har jag faktiskt aldrig gjort tack och lov.

3 kommentarer:

  1. jag läste att rekord många hade börjat spara nu och vaknat till gällande sin ekonomi. Nu jäklar ska jag skärpa till mig och spara och spara...

    SvaraRadera
  2. vilken ränta har du på dina sparpengar? Såg att swedbank ger 3,75 % på framtidskoto max om man binder under 5 år...låter ju ganska bra och insättningsgarantin gäller....

    SvaraRadera
  3. Minna: Jag har urusel ränta just nu. Så pinsamt låg att jag inte äns har lust att nämna det. Men har ingen lust att binda upp mig heller. Ska försöka ordna ett byte av bank framöver.

    SvaraRadera