2009-03-01

Tjäna pengar del 17

Tänkte dra upp det här för folk som brukar åka taxi mycket. När man ska åka taxi så ska man tänka på en sak: Kunden har alltid övertaget, om jag personligen ska åka taxi om jag verkligen måste vilket händer en gång vart femte år eller liknande, då ger jag alltid föraren ett fast pris. Säger han nej går jag till nästa taxibil och så vidare. Det är bra att ha det som kunskap att varannan taxiförare kör gärna svart. Det vill säga att dom inte slår på taxametern. Där finns det pengar att tjäna. Men det smartaste är naturligtvis att gå eller hoppa på bussen om man har åkkort.

6 kommentarer:

  1. Hej! Vi har tipsat om din blogg idag!
    http://bloggtipsarna.blogg.se/2009/march/tjana-pengar-och-skapa-nya-inkomster.html

    SvaraRadera
  2. En liten rättning bara, man tjänar inte pengar genom att inte åka taxi, man sparar =P

    SvaraRadera
  3. Anonym: Tjäna pengar eller sparar. Beror på hur man ser det. Jag ser det som att man tjänar på det beroende på hur man förhandlar.

    SvaraRadera
  4. Du har visst kommit på samma sak som jag... Bjud sjuttiofem kronor för att åka från centralen till ringen och betala i cash..

    SvaraRadera
  5. Simplicity: Visst funkar det bra.

    SvaraRadera