2009-03-09

Tjäna pengar del 19

En sak som många inte alls tänker på när dom går och handlar en sådär två gånger i veckan är att varje gång man tar en påse i affären så gör man en liten förlust. För det finns faktiskt pengar att tjäna där. En papperspåse kostar ca 2:- kronor i genomsnitt. handlar man två gånger i veckan och tar tre påsar under dom besöken så blir det 6:- kronor i veckan. på ett år blir det 312:- kronor. Inte några stora belopp kanske, men där finns det pengar att tjäna. Har sett folk som använder tygpåsar eller liknande ett flertal gånger.

7 kommentarer:

  1. Vilket sammanträffande!!! Jag har precis inhandlat coops tygpåsar (shop n go) På coop kostar kassarna 3 kr st!! Normalt blir det fler än två i veckan.... men nu är det slut med det=)Många bäckar små...

    SvaraRadera
  2. Jag brukar ta min vackra blommiga ryggsäck, när jag promenerar till vår affär här, eller tar buss/tåg till sta´n för att handla ibland.
    Det blir en bra och fin "rygga" för dom 312 papperspåsepengarna. Bär bättre på ryggen är i händerna tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Minna: Det låter ju kanonbra!

    Spargrisens mor: Ja det är smart och ekonomiskt.

    SvaraRadera
  4. Dessutom är dessa på sar ett gissel för miljön!

    SvaraRadera
  5. Det är väl inget man tjänar på. Skulle man tjäna på det så borde man ju kunna leva på det om man gjorde det i större volymer.

    SvaraRadera
  6. Wade: Tjäna eller spara det beror på hur man ser det.

    SvaraRadera