2009-05-16

Framgångssagor

Fick hem boken jag vann i veckan, har tittat igenom den lite smått och den är faktiskt intressant att läsa då man får höra en himla massa framgångssagor i miniatyr format. Ska fortsätta att kolla igenom den lite då och då. Finns många som har lyckats med sitt entreprenörskap.

Har även sett att det finns en hel ekonomidjungel med ett stort utbud av liknande böcker.
Det är många som har en del att säga rörande ekonomi i dagens samhälle vare sig det gäller böcker, bloggar eller allmänt prat.

Tyckte också boken var väldigt lättläst då den är uppdelad i mindre textstycken, som gör att man inte tröttnar lika snabbt. Ska fortsätta plöja igenom dom 201 sidorna framöver.

2 kommentarer:

  1. Hittade hit till din blogg och har kikat runt lite ett tag. Nu undrar jag om du har ngt tips till oss som inte har så mkt kvar i plånboken med 3 barn och en arbetslös i familjen.

    Vad är första steget att starta på?

    Vi följer redan matsedlar och veckohandlar, sett över alla avtal vi har till de billigaste, matlåda, bakar eget bröd (tack o lov för bakmaskin:))tänker på elkostnad...har jag glömt något ?:)

    Ser fram emot ngt förslag som kanske är genomförbart. Några riktigt bra sparformer att starta med kanske?

    SvaraRadera
  2. Bella: Hej! Då tycker jag att du sköter dig väldigt bra. Det man kan göra är ju att starta med små summor i början. Behöver ju inte vara mer än nån hundralapp eller hundralappar. Du kan ordna så att dom dras på en gång varje månad så märker man inte av det.

    Sen när det gäller mat och att gå i affären och handla så finns det alltid saker man kan byta ut mot nåt annat som är billigare. Själv har jag bytt ut läsken mot saft större delen av veckan. Finns i alla möjliga smaker och räcker betydligt längre än vad läsk gör, det är framförallt mycket billigare. Antar att du kollat in mina andra 20 tips på bloggen redan?

    SvaraRadera