2009-05-11

Vettiga inköp

Idag har jag beställt en ny mobiltelefon. Den gick på 1399:- och då var den prissänkt med ca 700:- kronor. Tyckte jag gjorde ett kap då jag väntat väldigt länge med att köpa en. Så det blir 1399:- mindre på sparkontot nästa lön. Men ibland måste man ju ha en del nödvändiga saker.

Får se hur mycket jag kan sätta av nästa lön som kommer. Men det blir minst 3500:- till sparkontot. Rätt lite om man jämför med mina tidigare månader. Men som sagt det kan inte alltid vara på max. Men så länge det går plus några tusen är det framsteg.

4 kommentarer:

  1. Din text är ett av de vinnande bidragen i min tävling, kontakta mig med din adressinfo så att vinsten kan skickas.

    /Jakob -hurjagblevrik.se

    SvaraRadera
  2. Ja huvudsaken är att det kommer in kulingar på sparkontot, sen om det är mindre vissa månader gör ju inget. Köpa prylar man behöver måste man göra ibland.

    SvaraRadera
  3. Hittade precis till din blogg via "Hur jag blev rik". Så nu ska jag spendera en stund och läsa igenom den. Men först måste jag fråga vad du köpte för telefon?

    SvaraRadera
  4. Jakob: Oj! Det var kul att höra. Tack för det!

    Nonhosonno: Håller med, så sant så.

    Freddan: Okej, trevligt! Jag köpte en Samsung SGH-L-170

    SvaraRadera