2009-09-08

Vad har man råd med idag?

Ibland kan man faktiskt bli påmind om vad man faktiskt har på banken och bli enormt förvånad. Jag satt på jobbet och bläddrade i lite tidningar och rätt som det var låg nån köp/sälj tidning där med en massa bilar. Jag är ingen bilägare men kan av nån anledning tycka det är kul att titta på bilar sådär ibland. Bläddrade runt lite och så fick jag se en sån där läcker Corvette mörkblå för 299.000:- kronor. Då fick jag mig en tankeställare att jag kan ju faktiskt gå och inhandla en sådan kontant. Lite lustigt när man inser vad man är kapabel till att göra om man skulle vilja. Men nu har jag inga planer på nån Corvette eller nån annan sportbil heller. Men det är lite kul att sitta och titta sådär och kolla vad man har råd med för tillfället, det sporrar en till att kämpa ännu mer.


4 kommentarer:

  1. Se upp så att du inte trillar dit bara :-)

    Fast den risken är ganska liten. Att köpa bil är nog den sämsta investeringen man kan göra... Undvik till varje pris! Spar dessutom på miljön och så får man vardagsmotion.

    //TMP (på väg mot miljonen)

    SvaraRadera
  2. Har känt den känslan ett par gånger jag också. Som du säger man blir mer taggad till spara vidare då. :)

    SvaraRadera
  3. TMP: Kunde inte sagt det bättre!

    Monkey Business: Alltid bra att ha nåt som triggar en framåt.

    SvaraRadera
  4. Köp av bil är i normalfallet ingen investering öht. - det är konsumtion.

    SvaraRadera