2009-09-06

Tänka på sitt välmående

Denna månad hade jag kunnat sparat mer än vad jag gjorde. Men jag ville känna att jag hade lite mer marginal just den här tiden på året. 1-2 månader om året vill jag iaf kunna skämma bort mig själv lite grann. Kanske käka ute 1-2 gånger i veckan eller liknande. Så det har blivit så sedan jag fick förra lönen. Har lite andra utgifter som jag behöver ta tag i under denna månad med. Så lämnade kvar nästan 2.000:- kronor extra på personkontot mot vad jag brukar. Har även känt mig lite slö dom senaste veckorna pga att det är väldigt mycket att göra på mitt jobb för tillfället. Jobb bara dränker en av nån anledning. Men försöker ta det i långsam takt och sätta mitt välmående i första rummet.



7 kommentarer:

  1. man måste kunna unna sig ibland!

    SvaraRadera
  2. Ja välmående måste komma först. Du är ju superduktig med ekonomin så du är värd att unna dig lite extra ibland.

    SvaraRadera
  3. Visst är det fint att kunna skämma bort sig själv ibland, t.ex. med restaurangbesök, en ny bok, en resa el.dyl.
    Jag tycker jag känner mig slö när vi INTE har så mycket att ta tag i på jobbet. Känner mig piggast när jobbet flyter på i hyfsat jämt och bra tempo och hela tiden, och när det finns nya arbetsuppgifter hela tiden, så fort man är klar med det man just höll på med. Älskar mitt arbete! Önskade att alla kunde få ha ett arbete som de trivdes med och som de tyckte var ett roligt och bra arbete!

    SvaraRadera
  4. Man måste tänka på sig själv i första hand, men i lagom mängs bara!

    SvaraRadera
  5. Tack alla för era ord!

    Spargrisens mor: Jag har ett mycket tungt jobb fysiskt sätt. Sliter på kroppen och ryggen mycket periodvis. Tyvärr så har inte alla i världen ett jobb som dom trivs med. Jag trivs hyfsat bra måste jag säga. Men visst kan man hitta bättre "trivsel jobb".

    SvaraRadera
  6. Helt rätt! Man måste unna sig lite ibland. Pengarna i sig har ju inget värde. Själva har vi precis bokat en skidresa till vintern!

    SvaraRadera
  7. F: Jo visst är det så. Det låter trevligt.

    SvaraRadera