2010-02-14

Snålandet fortsätter

Har varit lite inläggstorka såhär i början på året. Men allt flyter på bra för mig och ser redan fram emot dom kommande månaderna.Vet inte om jag råkade spara undan för mycket under januari för matkontot har sinat rätt snabbt har jag märkt. Har runt femhundringen kvar till den 25:e denna månad. Ja har ju i och för sig klarat mig på mindre tidigare, men ibland känns det lite motigt att leva halvsnålt. Men det är väl ingen panik direkt, blir det problem så åker nån extra hundring ut från sparkontot igen. Men vi får självklart se hur det går dom kommande två veckorna.

2 kommentarer:

  1. Reflektion över din "snålhet". 500kr kvar till mat är väl kanske inte hur mycket som helst, men om du har som målsättning att klara dig på det och slipper ta pengar från sparkontot så är det ju bra. Skulle det inte gå så ja då gick det inte, men du har möjligheten att sätta in mer pengar till mat om det inte skulle gå. Alltså var din planering lite off, men det löste sig ju ändå :) Många har ju inte ens framförhållningen att spara pengar vilket är lite tråkigt. Jag är inte bäst på att spara pengar heller, men vi försöker i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. Fru S: Ja, jag är väl rätt snål om man jämför med övriga. Vet folk som bränner 5.000:- /mån på mat till sig själva enbart. Men jag brukar hålla mig runt eller drygt tusenlappen per månad. Man kan inte göra annat än att försöka.

    SvaraRadera