2010-02-22

Tvlicens? (Tvingas betala för nåt man inte vill ha)

Minns inte om jag dragit upp det här tidigare. Men är nyfiken på hur många här som betalar tv-licens?
Jag tycker den avgiften är helt sjuk. Över 2000:- om året tvingas man betala för nåt man inte äns vill ha. Varför kan man inte välja bort SVT skitkanaler undrar jag? Nejdå, klart folk ska betala ändå. Det är rätt märkligt!

Jag vägrar betala för det, japp det stämmer. Vid minst två tillfällen har nån avgiftskille varit och knackat på dörren. Men har haft tv:n avstängd och antennen urdragen vid båda tillfällerna. Så dom kanske inte lyckats gjort nån typ av mätning då? Men jag öppnade aldrig dörren. Har ingen hemtelefon heller så där kommer dom inte åt mig heller.

Vet att många är emot avgiften och att många vägrar betala den pga att det är en påtvingad avgift. Har sett ändlösa inlägg om detta på många bloggar tidigare.
Vad säger ni om det här?

6 kommentarer:

  1. http://video.google.com/videoplay?docid=3131814649006604738#

    SvaraRadera
  2. Tänk även att dom kan ringa på mobilen. Hände mig för 3 år sen.

    SvaraRadera
  3. A.S.F Tack för länken! Man bara skakar på huvudet när man ser videon. Tänk att vi stödjer allt det där. Helt otroligt!

    Mackan: Har Comviq Kontant som tur är!

    SvaraRadera
  4. Jag å min sida funderar på att slänga ut TVn helt och hållet //Tiana

    SvaraRadera
  5. Jämför med att bli tvungen att betala för statens tidning som kommer ut regelbundet, bara för att få ha en postlåda. Inte många som skulle gilla det förslaget om det dök upp skulle jag tro?

    Helt sjukt är vad det är.

    SvaraRadera
  6. Mattias: Nej det håller jag med om.

    SvaraRadera