2010-06-01

Nytt för miljonärer

Har sett att Nordea har skaffat en ny tjänst som heter Premium. Tidigare var Förmånskund det bästa man kunde vara som kund hos Nordea, men nu finns det ytterligare ett steg. Men det innebär att man måste ha medel på minst 1.000.000:- på banken. Förmånskund kräver bara 300.000:-.

Vad tycker ni om olika steg/nivåer på bankerna och mer fördelar till folk som har mer pengar där?

Jag tyckte det var underligt att det var samma ränta på Premium och Förmånskund dock. Borde väl ändå vara lite mer på folk som har Premium. Men annars tyckte jag inte det skilde så värst mycket mellan dom två.

2 kommentarer:

  1. Ju mer banken tjänar på dig ju mer finns där möjlighet för dig som kund att pressa dina kostnader eller höja din service. Om det sedan sker i ett färdigt paket eller om du och din bank kommer fram till en skräddasydd lösning har ju ingen större betydelse. Dock är min erfarenhet att banker med "fasta mängdrabatter" är svåra att förhandla med. Det innebär att du kanske får förmåner som du igentligen inte är intresserad av som försämrar din förhandlingsförmåga på det som är mer av intresse för dig. Det ska ju vara ett ge och tagande relation mellan en leverantör (banken) och dennes kund.

    SvaraRadera
  2. Jag är väl lite orginell. Anser att banker ska försöka erbjuda samma service och avgifter till alla oavsett om det handlar om en mångmiljonär eller småsparare, men visst jag förstår att bankerna vill locka till sig ett klientel.

    SvaraRadera