2012-01-29

Betala för att ta ut pengar?

Satt just och surfade runt och hamnade på nån artikel där nån påstod att bankerna i framtiden kommer vilja ta ut en avgift för att ta ut kontanter i en bankomat. Låter helt sjukt i mina öron! Fast å andra sidan är det inget som förvånar mig. Kan man ta in nån krona på nån avgift så gör man det, i alla fall om man är en bank.

Vad tycker ni om det här?  Mig själv påverkar det inte så mycket för jag använder alltid kort till precis allt. Men nån gång ibland har jag varit tvungen att använda en bankomat och det skulle kännas för bedrövligt att behöva betala för det då. Men jag kan tänka mig reaktionerna på alla som nu använder bankomater om nåt sånt här skulle införas.

1 kommentar:

  1. Ja kan dom suga ut lite till så gör dom nog gärna det.

    Vill man ha kontanter får man plocka ut lite extra när man handlar i mataffären. Fast det kanske bara är en tidsfråga innan det kostar en slant det med.

    SvaraRadera