2012-08-13

Sparat pengar och varit ledig

Har börjat jobba igen efter min lilla ledighet tidigare och det kändes helt okej. Lite segt i början men man vänjer sig efter några dagar. Har även haft ögonen på lite saker jag velat fått tag i men tyckt dom varit dyra i Sverige och då är det alltid bra med ebay som jag tagit upp tidigare.

Saken jag ville ha tag i kostade på billigaste stället 1195:- här i Stockholm. Fick den för 750:- ca inklusive frakt från USA. Jäkligt bra tycker jag! Har slutat handla prylar helt i Sverige. Jag bara jämför priser om det är nåt jag vill ha tag i sen hamnar man alltid på ebay för att det är billigast.

Så det är nåt jag vill tipsa alla om, visst man får vänta nån vecka extra, men det är det värt om man kan spara några hundralappar tycker jag.

Dollarn är hyfsat låg nu med så det är bara gå in och titta runt på det ni behöver och passa på!

2 kommentarer:

  1. Jag är sedan tio år tillbaka förvånad över att ungdomarna fortfarande köper sneakers, gympadojjor, i svenska affärer.
    Det har är - och har varit - i princip så att du får minst två par skor för samma pris du betalar för ett par i affären i Sverige, dvs minst halva priset inklusive frakt.
    Och då menar jag vanliga märken, Nike Adidas osv.
    Det är ju ingen som helst skillnad mellan de du köper i Sverige och i andra länder, de tillverkas ju allihop i Kina och Vietnam.
    Och svenska ungdomar är ju så vana med internet så det är oerhört förvånande att det överhuvudtaget finns skoavdelningar på sportaffärer längre. Det borde närmast se ut som det gör när du letar efter skivaffärer - borta, tomt, finns inte mer än i enstaka undantagsfall.

    SvaraRadera
  2. Anonym: Ja det mesta kommer ju från asien och tycker det är lika bra att gå till källan på en gång och frakta hem sakerna själv utan mellanhänder och prispåslag i Sverige.

    SvaraRadera