2012-08-21

Tur i oturen

I fredags var jag på väg hem från jobbet och jag tog en sväng förbi en av dom dyraste butikerna man kan
handla på i mitt tycke, nämligen pressbyrån. Köpte mig en liten burk Coca cola och en kanelbulle. Det slutade på 31:- kronor. Jag log när jag betalade för jag tyckte det var ett larvigt överpris. Jag tog en promenad hem istället för att ta bussen hem som jag brukar göra. Hade väl gått drygt halvvägs när jag tittade ut över en liten gräsmatta vid ett skolområde. Då låg det en femtiolapp halvvikt mitt på gräset, jag vart naturligtvis helt misstänksam och började titta runt efter kameror eller folk i närheten. Men jag såg ingenting alls. Kändes rätt så lustigt, för det kändes som om den var utplanterad på nåt sätt.
Men genomblött var den av regnet så kanske inte. Men det var bara att ta den och knalla vidare..

1 kommentar:

  1. Haha, jag känner precis samma sak när jag ser pengar på marken sådär. Känns alltid som det är något fuffens, körde själv de tricket när man var mindre.

    Ännu roligare var det i Japan där folk inte vågade ta upp pengarna utan bara kollade på dem. Det var en summa på runt 300-400 kr så vi bestämde oss för att låta dem ligga och hänga kvar en stund. Vi stannade säkert 15 minuter och inte någon vågade ta upp dem.

    SvaraRadera