2009-12-28

Översikt 2009

Dags att sammanfatta året som gått lite mer.

Hade som mål att få in +50.000:- under hela året och stannade på +89.708:-
Långt över mina förväntningar kan jag säga. +39.708:- extra är ju inte helt fel.

Försökte väl ha ett snitt på ca +5.000:- i månaden när jag sparade. Men jag lyckades snåla in som bara den på framför allt mat och liknande utgifter mycket. Där finns det mycket att hämta in om man anstränger sig med att laga snålmat och göra stora portioner som man äter av flera gånger under veckorna. En del som har bidragit till mina sänkta mat och framför allt dryckeskostnader är att läsk inte inhandlas så ofta längre utan köper saft och diverse juice som man kan spä ut rätt mycket utan dålig smak. Men nån kolsyrad läsk vart det lite då och då trots det.

Jag kommer inte höja ribban under 2010 utan kör på som jag gjorde under det här året även nästa år. Varför sabotera ett fungerande koncept?

Nu ska jag njuta av min julsemester! Vi ses nästa år!

Gott Nytt År på er!



3 kommentarer:

  1. Suveränt resultat och även konceptet!!!

    SvaraRadera
  2. Måste säga att jag tycker du gjort det kanonbra! Jag är verkligen imponerad över ditt matkonto som jag förstått att du sparat rejält på.

    Där är ett av våra problem, jag äter som en häst och det kostar...=/
    Trots storkok och inköp vid bra priser.

    Ha en bra semester och Gott Nytt År Önskar Sefo!

    SvaraRadera
  3. Spargrisens Mor: Tackar!

    SEFO: Tack för dom orden! Jo jag har ansträngt mig mycket i år. Det lönade sig.

    Bara att du kämpar vidare!

    SvaraRadera