2009-12-02

Ny inriktning på sparmål

Har funderat lite över sparmålet för 2010. Det kanske vore nåt om jag bara koncentrerade mig på att passera mitt nästa mål som är 500.000:- istället för att ha ett årsmål. Jag tror jag kommer göra så istället nästa år. Jag ska fokusera på att riva den muren som jag ännu inte nåt fram till. Men det är bara en tidsfråga!

I början av året blir det dåligt med sparande pga att jag kommer ha varit ledig mycket. Har ledigt utan att få betalt dessvärre. Men ska göra mitt bästa för att komma närmare mitt mål ändå. Så det är -37.150:- kvar att spara. Dags att beta av det...

3 kommentarer:

  1. Jag har bestämt mig för två mål: Först att komma under 100 000 kr hos CSN, därefter komma över 100 000 kr på banken. Ett lagom mål som ger ett sparande på 46 000 kr, som det lyckas! //Tiana

    SvaraRadera
  2. Du kan ju sätta en mål när du ska ha uppnått 500k. Om du har 37k kvar kanske det är rimligt med att uppnå målet till lönen vid midsommar 2010?
    Då kan du ta en extra nubbe för att fira halvmiljonen :-)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det låter kanon! Mål är bra, delmål är ännu bättre då jag tycker att delmålen håller motivationen uppe. =)

    SvaraRadera