2009-11-01

Sparmål 2010

Tänkte redan nu börja planera hur mycket jag ska spara år 2010. Jag kommer sikta på 60.000:- under nästa år. Jag vet redan nu att några pengar från skatteåterbäringen kommer det inte bli, samt att det blir inga stora belopp i januari från bankräntan. Utan jag får fokusera på det traditionella sparandet som jag är bäst på.

Kan dock bli svårt att nå det målet nästa år då jag har saker för bortåt 20.000:- som står på inköpslistan totalt. Men vi får se hur det blir med allt som jag vill köpa framöver.

Kommer även i december göra en sammanställning över 2009.

6 kommentarer:

  1. Rätt! Man ska sikta högt. Jag borde också sätta ihop ett sparmål inför 2010. Tack för tanken!

    SvaraRadera
  2. Duktig du är med sådan framförhållning, att du redan nu tänker på sparmålen för nästa år!
    Det ska jag också fundera på, men inte riktigt ännu. Ja, det är helt OK tycker jag om man kan spara 50000-100000 på ett år. För man vill ju göra andra saker också än att bara gneta o spara!

    SvaraRadera
  3. Ekonomikoll: Ja gör det så får jag se hur det ser ut sen.

    Spargrisens Mor: Tack! Jo, man vill ju kunna unna sig lite vid sidan om sparandet. Man måste belöna sig själv med jämna mellanrum annars är det lätt att tappa gnistan.

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt, dags att börja tänka på nästa år. Jag kommer att ha köpstopp, så något specifikt mål mer än det kommer jag inte att ha.
    Dessutom kommer jag vänta ut beskedet från CSN för att få reda på räntan innan jag bestämmer mig för om det är spara eller betala av som gäller nästa år ;) //Tiana

    SvaraRadera
  5. jag har varit så fokuserad vid att nå årsmålet i år att jag har totalt glömt bort 2010!=(

    SvaraRadera
  6. Minna: Ja det är ju lätt hänt. Men det kommer alltid ett nytt år hela tiden. Men det går bra för dig tycker jag.

    SvaraRadera