2009-10-28

Larviga priser

Jag har varit inne i Stockholm City lite under denna vecka och när jag hade promenerat runt på stan ett tag så tänkte jag att jag skulle köpa nåt varmt att dricka. Så jag gick in på ett cafe som jag passerade. Man blev ju helt mörkrädd när man såg deras priser på Kaffe, Choklad eller ett glas coca cola.

Kaffe Latte: 35:- för knappt 2 dl
Choklad: 30:- för knappt 2 dl
Coca Cola 28:- för ett glas som är som en kaffekopp.
(Vad kostar en 2 liters Cola på ica nu igen? 17:90 med pant?)

Men jag var rätt frusen så jag la ut 30:- på en kopp choklad. Fick nästan ångest efteråt för att jag tyckte det var helt idiotiskt att betala så mycket. Att hänga på cafen i Stockholm är ju mysigt men det är inte mysigt för plånboken. Men i mitt fall så händer det max en gång om året. Har ni några tips på hiskliga cafe priser?

1 kommentar:

  1. O,ja. Här i vår liila by finns bara ett enda café/bageri. De har också hutlösa priser på allt! Man kanske skulle bli en konkurrent...
    //Tiana

    SvaraRadera