2010-07-14

Utgifter i värmen

Ser fram emot nästa vecka då jag faktiskt inte har mer än tre räkningar att betala utöver mat. Så det kommer bli en hel del över den här månaden. Hade tänkt se till att det blev över en del matpengar från förra med, men det har varit en del extrautgifter tack vare den extrema värmen som svept in över Stockholm. Blev lite extra pengar som gick på dricka, glass ect. Men det var jag tvungen att inhandla för det har varit olidligt tycker jag. Men jag klarar mig fram till lönen nästa vecka trots det.

Hoppas på att jag kan försöka bräcka förra månadssparandet i alla fall. Då satte jag undan drygt åtta tusen kronor. Vill ha undan mer än så nästa vecka. Den som lever får se!

Det här var dessutom inlägg #200!

2 kommentarer:

  1. Hej

    Upptäckte din blogg precis och har läst lite gamla och nya inlägg. Om jag förstått det hela rätt så kör du på det säkra kortet med sparkonto. Ett tips om du vill ha lite bättre avkastning är att istället köpa en billig kort räntefond i en kapitalförsäkring. Ger oftast högre avkastning än sparkonto och om du tömmer kapitalförsäkringen över årsskiftet så slipper du även betala skatt...

    SvaraRadera
  2. Anonym: Hej! Tack för tipset! Skall hålla ögonen öppna. Yes! Jag kör på säkra kort för då vet jag vad jag alltid har och kommer ha framöver.

    SvaraRadera