2012-05-07

Ishockey VM 2012 och prissättningar?

Det har väl knappast undgått många att det just nu spelas ishockey VM i Stockholm som vi
för övrigt delar med Finland det här året och kommande år. Jag själv tycker det är otroligt
kul med Ishockey och jag var väldigt intresserad av att gå och titta på nån match.

Jag var ute i väldigt god tid när biljetterna skulle släppas men när jag fick se priserna
så vart jag helt paff. Började nästan tro att hotell och en tre rätters middag ingick i priset
men så var ej fallet.

Har varit mycket om detta i media senaste dagarna och man förstår varför folk inte vill
betala 1.295:- per biljett för att sitta på en match i cirka två timmar. Tänk alla
barnfamiljer som vill gå, ska dom betala ca 5.600:- för en normal familj för att endast
komma innanför dörrarna? Helt vansinnigt i mina öron!

Dom gick ut med att det skulle vara prissänkningar för några dagar sedan, men det är ju
lite bluff för att det är endast vissa platser som har fått prissänkningar på ner till
425:- med serviceavgiften inräknad. Många ligger fortfarande mycket högre än så och många
över tusenlappen fortfarande.

Jag ringde globens biljettkassa i morse och försökte få tag i en biljett, men till  första matchen
jag frågade om var alla billigaste slutsålda och hon i luren hänvisade mig till dom högre priserna på en gång.
Men jag kollade av en match längre fram och jag fick tag i två stycken biljetter till
Italien - Sverige den 5/12 för 425:- styck, och då hade jag tur för det var inte mycket
plats kvar sa hon.

Men jag hoppas att förbundet tänker till lite extra inför nästa år. För tyckte det var pinsamt
höga priser för evenemanget.

Era tankar om det här? Nån mer som ska titta på nån match i globen?

2 kommentarer:

  1. Skrämmande, vem fan betalar 1295 för en match som kanske inte ens är underhållande. Kan dem garantera en riktigt bra match kanske man kan betala lite mer men då pratar vi helt plötsligt uppvisning/teater istället.

    Själv hade jag kunnat tänka mig att betala runt 350 kr för en ok plats, kanske upp till 500 för en bra plats.

    Tyckte mig höra i radion häromdan att det var en match där det knappt var tillsatt till hälften, tror många av dem som var där var sponsorplatser och ev. en del från fanclubs

    SvaraRadera
  2. Andreas: Ja, helt tokigt är det, dom har fortfarande mycket problem med att få dit folk pga priserna.

    SvaraRadera