2012-05-28

Vara med på tv?

Det här är säkert en sak som många av oss ekonomibloggare fått erbjudande om, nämligen att ha blivit tillfrågade om vi vill vara med i nåt nytt ekonomiprogram som skulle komma i framtiden. Jag fick en förfrågan med som en del andra fått. Men jag valde att tacka nej.

Det finns många anledningar till det. Så många att jag inte ens vill rada upp en lista på varför.
Visst, jag tyckte det var jättekul att ha blivit tillfrågad, men har ingen lust att hänga ut mig för hela Sverige och redogöra för min ekonomi helt öppet. Visst, jag gör det i bloggen här, men jag är ändå en anonym person här och det stör mig inte på nåt sätt, utan det jag gör här tycker jag är kul och lärorikt på många sätt. Samtidigt delar jag med mig av råd och tips till andra personer.

Men jag personligen hoppas verkligen att nån annan ekonomibloggare hoppar på tåget och kör. Skulle vara jättekul att se nån av er i rutan framöver! Finns säkert en del pengar att hämta där, men jag tror inte det är några monstersummor för den delen.

Sen tycker jag också att det är kul att det inte bara är "Bimbobloggar" som blir uppmärksammade utan mer allvarliga saker som man faktiskt har nytta av i sitt liv och som mycket folk borde ta lärdom av. Vad kan vara bättre att lära sig än privatekonomi?




2 kommentarer:

  1. *hehe* Synd!

    (Det var jag som rekommenderade dig, tillsammans med några andra bloggar, när de kontaktade mig och jag tackade nej =)

    SvaraRadera
  2. A.S.F: Jaha där ser man! Haha! Ja det var en kul omtanke. Får se om nån annan nappar på erbjudandet?

    SvaraRadera