2009-08-14

Kontanter vad är det?

Förra helgen så hade jag kontanta papperspengar hemma i form av tre hundralappar. Helt plötsligt så kändes det lite underligt på nåt sätt då jag nästan aldrig sett kontanta pengar på över femton månader sen jag skaffade bankkortet. Jag hanterar aldrig pengar i kontant form sedan dess. Gör folk det nuförtiden? Jag använder kort till precis allt. Räkningarna går via internet, samt handlar jag mat, prylar ect så går det ju på kortet. Har nästan glömt hur en tusenlapp ser ut.

Brukar ni känna samma sak?

3 kommentarer:

  1. Jag har aldrig heller kontanter. Men måste berätta om en händelse förra lördagen då jag faktiskt hade en hundring i kontanter. Jag var på affären och hade räknat lite fel på hur mycket pengar jag hade på kortet så köpet nekades pga att det var för lite pengar på kortet. Vilken tur att jag hade kontanter annars hade jag inte kunnat handla alls :)

    Dock brukar alla lösa pengar (när dom väl kommer in i vår lägenhet. det händer inte så ofta) åka ner i spargrisen. Det var ett tag sedan jag räknade hur mycket det är i den nu, men det är nog lite. Det kan vara bra att ha när det blir svårare tider ;)

    SvaraRadera
  2. med min lön betalar vi alla räkningar och sen tar vi ut sambon lön i pengar! Spenderar mycket mindre så...dom jäkla korten ställer bara till det *skrattar* om jag såg något jag ville ha förut så änvände jag bara någon av korten. Jag struntade i vad det kostade eller om jag hade råd! Livsfarligt för mig att använda kort!

    SvaraRadera
  3. Jag har faktiskt börjat ta ut mina pengar i papper innan jag ska köpa något. Det ger faktiskt perspektiv på saker och ting. Ett drag med kortet och så är pengarna borta är förödande för min karaktär.

    Känner jag prasslet mellan fingrarna funderar jag faktiskt både en och två gånger innan jag lämnar ut mina fina och prassliga pengar.

    SvaraRadera