2009-08-17

Ny valuta

Hörde för ett tag sedan att vi kanske i framtiden skulle ha en ny folkomröstning om vi skulle införa euron i Sverige. Tror det var nåt parti som ville ta upp frågan igen, minns inte exakt. Om det skulle hända så skulle det bli tufft att bli miljonär i det här landet. Då sänks väl ens nuvarande saldo med cirka tio gånger. Det låter inte kul tycker jag. Jag personligen vill ha kronan kvar. Men det är delade meningar där hos mycket folk. Kanske mest hos folk som reser mycket pga att dom slipper hålla på växla och liknande när dom ska utomlands. Men om det inträffar får man väl sticka till Norge eller Danmark om man vill ha ett högre saldo på bankkontot. Eller varför inte Island.



2 kommentarer:

  1. Norge kan du ju sticka till i alla fall då får du mer på banken i vilket fall. Eller ja det är dyrare att leva där, men du slipper i alla fall betala skatt i december =)

    Det hade varit bättre för oss nu om vi haft euro. Då hade vår valuta inte gått ner så mycket i förhållande till alla andra. Men som du säker det är svårare att bli miljonär. Men blir man det om vi har euro så har man ju runt 11 miljoner det hade varit nice =)

    Jag såg innan idag att man kan vinna 100000 i månaden i upp till 25år på triss nu =) Det hade inte heller varit helt fel om vi säger så. 1,2 miljoner per år i 25 år. Jag tror jag hade kunnat leva med det.

    SvaraRadera
  2. Fru S: Ja tror inte jag bor i Sverige hela mitt liv. Man vet aldrig vad som händer.
    Jo, såg att man kunde vinna det, fantasisummor i mitt tycke.

    SvaraRadera