2009-08-19

Student på heltid?

Fram tills nästa tisdag (25/8) har jag 352:- kronor på personkontot. Det ska väl gå an fast det är helg strax med. Ibland blir det så och man får stå ut nån vecka och leva på gränsen till utrotning. Ska kila och göra ett sista besök i nån av våra butiker här där jag bor och göra lite mat inköp som skall räcka tills dess. Jag funderade på det häromdagen att, jag lever mer eller mindre som en student gör i dagens läge. Fast å andra sidan så är jag rätt van vid det och har inga kräsna intressen som stryper ekonomin.

Jag har en gammal bekant som jag kan berätta lite kort om. Han lever på samma pengar som mig varje månad fast då sparar han inget. Han jobbar minimalt på sin fars företag endast så mycket så han har pengar till mat och räkningar, sen rör han inte ett finger mer utan är hemma och njuter av sin fritid. Man kan tycka att killen är lite slö när man hör det. Men han gör inte mer än vad han verkligen behöver här i livet. Men om han vill ha extra pengar till nåt så finns det inget att ta ifrån utan då måste han öka timmarna på sin fars företag, det har han gjort nån enstaka gång när han velat köpt nåt. Ja man ska inte slita ut sig i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar