2009-07-01

+50.000:- är uppnåt!

Jag är ju inte långt ifrån mitt mål för sparandet i år. Närmare bestämt +277:- kronor ifrån. Så jag tar dom och trycker in på sparkontot så kan jag redan nu säga att jag klarade mitt uppsatta mål efter halva tiden!

+50.000:- är undanstoppade i år!

Kommer dock fortsätta spara under resten av året som om jag just hade börjat. Allt som sparas nu är ju en ren bonus kan man säga.

Dom månaderna som är kvar så ska jag försöka ha ett minimum på 5.000:- i sparande varje månad som kommer framöver. En av dom återstående sex månaderna som är kvar på året kommer som jag har nämnt tidigare bli en sparfri månad.

9 kommentarer:

  1. Grattis! Det gick kvickt som jag antog. 5000/mån är bra det. Har legat på den nivån själv men det blir andra bullar nu då tomt är inhandlad och husbygge förhoppningsvis påbörjas nästa år. Dock så amorterar vi ca 12000kr/mån fram tills dess så det är ju ett sparande i sig, men vill även bygga på mitt personliga kapital som minskat med 60% i och med denna nya ägo. :/

    SvaraRadera
  2. Kristian: Tack! Men ändå, låter ju trevligt med ett eget hus. Smakar det så kostar det.

    Nonhosonno: Tackar!

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat med 50k! Jag är nyfiken på hur stort ditt totala sparande (sparande + aortering) är i förhållande till din inkomst. Kul att relatera till sigsjälv och sina egna mål. Lycka till med hus och tomt. /plupp

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! =) Du kan ju alltid öka målet nu när du klarat det ;)

    Jag och min man har lite smått börjat fundera på om vi kanske inte borde köpa ett radhus (bostadsrätts radhus i så fall) eller ev en bostadsrätt. Därför kommer vårt mål när jag väl får jobb att bli att spara ihop två hundra tusen till handpenningen. Vi får väl se hur bra jobb jag får (om jag får jobb) och hur mycket vi kommer kunna spara, men 7000kr/månad skall vi försöka med om det får plats i vår budget =)

    SvaraRadera
  5. Plupp: Tack! Ja Kristian får svara på det nästa gång han tittar in här på bloggen.

    Fru S: Tackar! Ja kommer fortsätta spara och siktar väl kanske på runt 75.000:- nu.Ja men det lär ni fixa på 2 år då ca. Hoppas du hittar ett arbete.

    SvaraRadera
  6. Grattis! Nu är ju ditt nästa mål uppenbart att komma upp i 450'

    SvaraRadera
  7. Anonym: Tack! Du har så rätt! Bara köra vidare.

    SvaraRadera
  8. Plupp: Jag amorterar för cirka en tredjedel av min disponibla inkomst och försöker spara minst 10%. Vi är två som delar inkomst och räkningar rakt av annars hade jag haft det ännu bättre :)

    SvaraRadera