2009-07-03

Ekonomiska funderingar

Satt och funderade lite på idag att om jag skulle levt upp mina 50.000:- som jag sparat hitills i år så har jag faktiskt ingen aning om vad jag skulle spenderat dom på. Att bränna hela min lön på en massa saker varje månad känns underligt. Vad skulle jag då inhandla? En massa kläder,teknikprylar och äta ute på nån lyxig resturang då, eller åka taxi vart jag än skulle? Nej, jag vet ärligt talat inte. Jag har verkligen inte dom behoven i mig känner jag. Men så fort man sätter igång och handla saker så kan man ju få mersmak, och det är inget jag vill ha nåt överflöd av.

Ibland så behöver man ju handla lite saker till hem och liknande det förstår alla. Men grejen som jag inte fattar är när par med två löner sätter sprätt på 25 - 40.000:- i månaden varje månad. Dom måste ha väldigt stora garderober eller så förser dom hela Stockholms taxiliv med näring.
Men alla lever som dom själva vill. Men då ska man inte gnälla över att man inte har pengar sen.

2 kommentarer:

  1. Din blogg hamnar direkt under "favoriter". Är imponerad av vad du lyckats spara genom åren. Det vore kul att veta vad du tjänar idag, utgifter såsom hyra, matkostnader, med mera samt vad du sparar varje månad. Sen en fråga, tror du inte att det finns en viss "risk" att du glömmer bort att njuta och kosta på dig saker då målsättningen är att spara hela tiden. Buffert är absolut en trygghet i sig men när belönar du dig själv?

    SvaraRadera
  2. aliciabotilda: Tack så jättemycket! Ja, jag får väl dra nåt inlägg om lite sådana saker framöver.

    Mitt sparande redovisar jag dock varje månad den 25:e här på bloggen.

    Jag unnar mig själv saker givetvis. Det måste man göra för att orka i längden. Men vissa månader håller jag igen rätt mycket när det gäller onödiga utgifter.

    SvaraRadera