2009-04-21

Väntat på lönen

Denna månad har jag väntat på nästa lön som kommer på fredag otåligt, vill bara ha in den på kontot så jag kan börja dela upp den till sparandet.  Ska sätta tillbaks 2.500:- på sparkontot som jag lånade någon vecka till fonderna. Sen ska jag trycka in ytterligare 4.000:- på sparkontot.

Redan efter några dagar så märks det på mina fonder att det svänger hit och dit, tror det bästa är att inte fundera så mycket hur det går där utan att bara låta det vara.

Kan det inte bli fredag nån gång!

6 kommentarer:

  1. Kul att spara. Såg du min jämförelse?
    Jag har sparat 8000:- ca jan-mars jämfört med i fjol.
    Känns inte dumt alls.

    SvaraRadera
  2. Wicke: yes, jag såg den. Bra jobbat.

    SvaraRadera
  3. Så så, lugn och fin ;-) Snart fredag, längtar också!!!

    SvaraRadera
  4. Hej, vågar jag fråga dig vad du anser om premieobligationer? Jag tänkte köpa.

    SvaraRadera
  5. Wicke: Ja, varför inte.. man kan ju ha tur och vinna pengar. Köpa på riksgälden då?

    SvaraRadera
  6. Ja, jag har köpt två stycken. Förväntar mig nu ett riktigt vinstregn! haha

    SvaraRadera