2009-04-28

Pengar, ledighet och prioriteringar

Såg Minnas "actionlist" och det fick mig att fundera lite.


Jag har avsatt lite ledig tid och ska umgås mer med vänner och min flickvän.
Blir i slutet på maj 4 dagar ledigt, men också nu till helgen 3 dagar ledigt.

Ska planera in ett köp i höst av en bärbar dator ( kostnad ca 5.000:-)
Kommer alltså ha en månad där jag inte kommer avsätta så mycket till sparandet utan göra nåt kul för pengarna som blir över på kontot, därav datorn. Blir förmodligen i augusti eller september.

Har även mindre utgifter till min lägenhet som jag ska ordna under sommaren 2009.


Det var tre saker som dök upp i mitt huvud. Det har väl blivit rätt hård fokusering på sparandet en rätt lång tid för mig. Jag känner att jag behöver ha nån månads paus sen och hitta på nåt kul och belöna mig själv och mina nära.

3 kommentarer:

  1. Ja lite belöning behöver man :)

    SvaraRadera
  2. ja man behöver lite pauser ibland. Kände bara hur skönt det var att belöna sig med nya stolfodral till köket! Vilken skillnad! Gör något skoj.

    SvaraRadera
  3. nonhosonno: Absolut!

    Minna: Yes, det ska ja göra:)

    SvaraRadera