2009-04-17

Denna månads sparande

Denna månad när min lön kommer in så kommer jag nog sätta av lite till fond/fonder. Så det blir bara 2-3000:- som går till sparkontot.
Men det blir förmodligen bara denna månad, för sen kommer jag koncentrera mig på delmål nummer 8.
Ska fundera ut en ny fond att investera i fram tills den 24:e då min lön kommer. Så kommer ha åtminstånde två olika fonder med ca 2000:- i båda som en grund. Kan fylla på framöver om jag känner för det. Men framöver vill jag ha ett mål med fonderna och det är att jag vill ha minst två fonder med ca 10.000:- investerade i båda.

Idag fyller jag faktiskt år. Jag önskar mig pengar av er läsare! Haha!  Nej, skämt & sido!

10 kommentarer:

  1. Nu tänkte jag faktist nalla din "mållista" och försöka få upp min motivation igen. Jag har fastnat någonstans mellan 2 och 3 och ligger still. Hur har du gjort när motivationen inte vill finnas till? //Tiana

    SvaraRadera
  2. Minna,Clemens Winkler,nonhosonno: Tackar!

    Anonym: Varsågod!
    Jag har bara använt skygglapparna och tittat rakt fram. Jag vet att det kan kännas motigt vissa stunder. Ett knep som man kan använda sig av tillfälligt är att sätta upp lite mindre delmål.

    Istället för att ha för stora intervaller som jag hade på hela 100.000:- så kan man gå ner på 10.000 intervaller till exempel. Då känns det som om man tar sig framåt. Så du kan pröva med att göra upp en större mållista. Låt oss säga att du kanske har 5-10 punkter till 100.000:-

    Lycka till och håll mig uppdaterad på hur det går. Ingen blogg?

    SvaraRadera
  3. Grattis grattis!!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset. Jag ska ta tag i mig själv och sprarndet. Tyvärr ingen blogg för tillfället, men tankarna finns. Jag hör av mig när jag kommer till skott. //tiana

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott! Jag fyller på måndag och då får väl JAG lite pengar? hehe.
    Ha det bra, Wi

    SvaraRadera