2009-06-22

Mitt ekonomiska läge just nu.

Det har hänt en del som jag inte nämnt under den senaste månaden. Jag har sålt av min räntefond och min klimatfond där jag gjorde lite vinst. Men samtidigt drog jag in ca 22 % av mitt totala kapital i rysslands fonden. Den har legat och svajat på mellan + 3.000 och - 10.000 ca. Just idag ligger jag runt -9.000 tyvärr. Men om man ser på fondens utveckling ett år tillbaks så har det alltid gått upp och ner så jag tror på en uppgång snart igen. Men jag har naturligtvis en spärr som kanske gör att jag säljer inom en snar framtid. Tar inte hur mycket förlust som helst. Vi får se hur denna vecka utvecklar sig.

Fonden i sig har ju varit uppe och nosat på 140 i kurs tidigare och i år har jag sett den runt 107 som högst. Nu idagens läge ligger den på 93 ca. Men vi får se vad som händer. Nån mer än mig som sparar en del i Nordea ryssland?

2 kommentarer:

  1. jag har ett litet sparande i handelsbankens rysslandsfond. Men bara
    lite då det är en högriskfond och jag är lite feg! Bättre nog att spara långsiktigt på en sån fond.

    SvaraRadera
  2. Minna: okej, ja mitt verkar bara vilja gå ner och ner i dagens läge.

    SvaraRadera