2009-06-23

Nästa lön och fast i fondträsket

Nämnde tidigare att det inte kommer bli så mycket sparat denna månad, men som det ser ut just nu med räkningar och allt så ska jag försöka klämma undan en 3-4.000:- trotts det.

Det här med min nuvarande fond gör mig väldigt förbryllad. Ska man ha is i magen ett tag till eller ska man rädda skinnet medans man har nåt kvar alls. Ja, det är frågan. Funderar varje dag på hur jag ska gå tillväga. Kursen har haft en dum tendens att rasa rätt många dagar i rad nu.

1 kommentar:

  1. om du ändå har en långsiktig mål, varför sälja nu? Personligen säljer jag inte med förlust...
    Is i magen, köp lite mer olika fonder och sprid riskerna. Själv köper jag mycket i kina fonder bland annat. Det är långsiktigt. Mina rysslandsfonder rasade förut, det såg becksvart ut. Efter en lång tid vart dom på plus för att nu ha backat lite, men fortfarande har jag gjort en vinst, men tänk om jag hade sålt när det såg becksvat ut som så många andra gjorde och förlorade nästan 50%...börja med mindre belopp..jag köper fonder/aktier för 200 kr om dagen , må-fredag.=)

    SvaraRadera