2010-03-28

Skatteåterbäring

Många har väl börjat fått hem sina skattsedlar nu och jag fick min i fredags. Det blev inte lika mycket som förra året, men det blev ett par duktiga +2502:- i alla fall så jag är nöjd med det. Men vet inte än om jag ska spara dom eller om jag ska göra lite av mina "nödvändiga" inköp för dom. För jag hade inte räknat med så mycket alls om jag ska vara ärlig. Så det kan vara vettigt att lägga dom på det jag behöver till hemmet inför sommaren.

Hur gick det för er läsare? Var nog många som slog mig med återbäringen väl?

5 kommentarer:

  1. 450 kronor, 500 efter aggressivt deklarerande.

    SvaraRadera
  2. Kommer få restskatt på ca 100000 pga lgh och aktieförsäljning samt lite momspengar som staten vill ha in (om allt ska betalas in eller inte beror på hur vinstskattsuppskovet beräknas se ut efter valet). Har dock inte fått deklarationen då jag har enskild firma.

    SvaraRadera
  3. Jag måste erkänna att jag blev besviken. Har dom senaste 3-4åren fått tillbaka mellan 7000-8000kr i år blev det "bara" 5900kr +- lite beroende på hur det gått med aktieförsäljningar i vår aktieklubb.

    Dock är ju vi två och min man skulle få tillbaka ca 4000kr + ca 4000kr tillbaka för att han kört bil till jobbet (om det går igenom, men det gjorde det förra året) så det blir väl si så där +13000kr för oss runt midsommar :)

    Är allmänt avundsjuk på min bästa kompis som skall få tillbaka 200000kr och hennes man 11000kr. Men dom har bostadslån så det beror på det :)

    SvaraRadera
  4. Om ni nu tycker det känns så kul låna ut era pengar räntefritt, så får ni gärna skicka dem till mig :-)

    Jämkning är en bra metod för att komma närmre nollåterbäring.

    SvaraRadera
  5. Jag fick betala knappa 2000 kr, så jag får väl vara "nöjd"... //Tiana

    SvaraRadera