2009-10-11

Varför köpa när man kan få gratis?

Det finns ju faktiskt mycket saker ute i vår natur som vi kan få helt gratis här i livet men som vi ändå springer och köper. Lathet? Ja det vet jag inte. Men var ute härom dagen och såg att i mitt område och i närliggande om råden så har vi massor med äppelträd till exempel. Jag skulle aldrig gå och köpa dyra äpplen i affären som är besprutade och uppolerade när det finns jättegoda söta äpplen att plocka lite varstans utomhus såhär på hösten.

Har också sett väldigt många villaägare som har jättefina träd på sina tomter som bara låter frukten förfalla. Det förstår jag inte? Varför gör man det när äpplerna är jättefina och godare än dom som finns till försäljning.

Ännu en sak man faktiskt kan tjäna en hacka på om man låter bli att köpa i butiken. Ett tips såhär på hösten. Det finns ju väldigt många vilda träd lite här och där. Det gäller ju inte bara äpplen. Plommon, päron, körsbär ect.

2 kommentarer:

  1. eller göra som jag! Man använder en hel del mossa i olika julprydnader. Förut har jag köpt varje jul men nu plockar jag mossan gratis i naturen. Jag plockar även kottar och målar dessa själva nuförtiden.

    SvaraRadera