2009-10-07

Oktober funderingar

Har en rätt ansträngd matbudget denna månad pga att jag har satt av mycket till sparande och att saker till hemmet har behövts. Så när man ska iväg och göra sina inköp i mataffären gäller det att tänka på vad man köper och samtidigt inte handla en massa onödigt. Men jag tror jag ska greja det bra tills nästa lön dimper in på kontot. Får lön den 23:e denna månad och det borde väl ändå gå ganska snabbt dit.

Som jag sagt tidigare så vill jag handla en del dyra saker till hemmet. Men jag vill nog vänta och se om priserna faller inför julen som kommer här och kanske under mellandagsrean eller till och med Januari/Februari där omkring. Så jag får ha tålamod och köpa småsaker under tiden som jag behöver och hoppas på prisfall senare.

Kommer även ta ca tre veckor ledigt under jul och nyår däromkring så då kommer mina löner inte bli så höga som dom brukar vara efter det tyvärr. Men jag känner att jag behöver ta igen mig och lägga lite saker åt sidan.

6 kommentarer:

  1. Att kunna ta några veckor ledigt när man känner att man behöver det är på sätt och vis riktig rikedom. Nåt som många som gnatar på i ekorrhjulet drömmer om.

    SvaraRadera
  2. Anonym: Jo, det håller jag med om. Inte alla som kan göra det.

    SvaraRadera
  3. Jag har en känsla av att priserna går upp sista månaden före jul. Folk ska ju ändå HA/KÖPA julklappar! Mellandagsrea kan nog vara bra, men känns som om det är "det som blivit över och ska vräkas för att ge plats för nya fräscha grejer"

    SvaraRadera
  4. Spargrisens Mor: Jo jag håller helt klart med. Många butiker luras mycket när det gäller mellandagsrean. Man får hålla ögonen öppna.

    SvaraRadera
  5. Det låter vettigt :) Skulle inte du köpa en dator nu i höst eller har jag missat att du gjort det?

    Jag hade inte koll på att lönen kommer den 23 denna månaden. Inte för att jag kommer få någon lön, men i alla fall :) Alltid trevligt.

    SvaraRadera
  6. Fru S: Datorköpet kommer jag nog ta nästa år. Det fanns andra saker som behövde komma före datorn. Ska ta tag i det senare.

    Ja alltid trevligt med lön.

    SvaraRadera