2009-10-19

På fredag uppnår jag delmål 8

Ja på fredag denna vecka når jag mål nummer 8 som är +450.000:- kronor. Känns helt sjukt att se den summan såhär ner skriven framför näsan. Men det är det som inträffar. Kunde faktiskt aldrig drömma om att jag skulle nå så långt för många år sedan när jag började. Men det känns riktigt kul.
Men målet som kommer efter kommer vara storslaget för min del. Den dagen borde jag nästan ta och fira. Men det inträffar sommaren 2010 nånstans där. Så jag ska inte ta ut nåt i förskott utan bara fokusera vidare.

10 kommentarer:

  1. Gratulerar till att nå ett delmål.
    Hur många år har du hållit på att jobba med att uppnå ditt sparmål?
    Jag undrar eftersom jag hållit på sedan april 2008 med min "Mors Spargris", och har en bra bit kvar till halvmiljonen. Jag Försöker att spara 100000 per år, men samtidigt använder jag en del av sparandet till att uppfylla en del önskningar och drömmar.

    SvaraRadera
  2. Grattis i förskott! Roligt att se att du lyckas så bra med ditt fokuserade sparande! Har förstått att du gillar att ha pengarna säkert sparade, får man fråga vad du har för ränta på sparpengarna?

    SvaraRadera
  3. Grattis, Riktigt bra jobbat! Sparar du inte i aktier eller fonder?

    Grym blogg förresten.

    SvaraRadera
  4. Tack alla för era kommentarer!

    Spargrisens mor: Jag är inne på mitt 7:e år av aktivt sparande. Men under en lång period levde jag på sparpengarna med. (Pga långtidsarbetslöshet.)

    Anonym: Just nu har jag jättedålig ränta på pengarna tyvärr. Men det är så det ser ut just nu.

    Imperiet: Jag sparar just nu endast på bankkonto.

    SvaraRadera
  5. Hej, kul att se att det går bra! Bara att kämpa vidare då. Upptäckte alldeles nyss din blogg och du har numera en följare till....

    SvaraRadera
  6. Inte miljonär än: Tackar! Va kul! Ska kolla in din med.

    SvaraRadera