2009-02-26

Angående bankränta

Jag skulle vilja ha en bank eller nåt typ av konto där man kan se direkt vad man fått för ränta på sina pengar dag för dag. Det skulle vara väldigt intressant för då ser man avkastning dagligen och kan följa dag för dag och vecka för vecka osv. Jag tycker inte om när banker endast har utbetalning en gång om året, sen skulle det vara ett bättre urval med lite mer avancerad statistik för oss kunder som sparar

En sak som jag nämnde tidigare i mitt inlägg "Ränta på ränta" var att just utbetalningarna borde kunna fås månadsvis exempelvis.

7 kommentarer:

  1. Har funderat på samma sak! Låneräntan syns varje månad! Borde vara samma sak tycker jag! Att man kan följa räntan månadsvis.

    SvaraRadera
  2. Visst finns det banker som redovisar räntan månad för månad - skandiabanken är ett exempel.

    SvaraRadera
  3. ränta dag för dag ser du på Sveadirekt och även på Marginalen har jag för mig att jag läst ngnstans!

    Har oxå för mig att Parex hade kvartalsrullning på räntorna också, det var någon som hade det iallafall!

    SvaraRadera
  4. Det gör man på marginalen

    SvaraRadera
  5. Skandiabanken betalar ränta varje månad.

    SvaraRadera
  6. BlueSteps "Sparkonto Plus" visar upplupen ränta på ens kapital samt även hur mycket bonusräntan ligger på. Jag gillar att se pengarna jag ska få. Det motiverar!

    SvaraRadera
  7. Jag får tacka för alla svaren! Ska kolla upp era tips.

    SvaraRadera