2009-02-08

Jobba dig rik och förmögen

Det är en metod som jag har följt under flera år. Man kan få ihop stora summor med mycket tålamod och stor beslutsamhet. I början av mitt sparande så körde jag på stort. Drog in på det mesta för att fylla sparkontot. I dagens läge har jag lugnat ner mig lite. Men jag lyckas ändå lägga undan rätt stora summor varje år.
Det handlar om att göra sparandet till en vana och att inte leva över sina tillgångar med andra ord. Har även fått in vänner på detta spår delvis. Dom vart inspirerade av mitt sparande och började sätta av halva lönen varannan månad på ett sparkonto för att dom ville också ha den där trygghetskänslan som det faktiskt ger att ha en buffert på banken. Jag tyckte det var bra att en del jag kände tidigare insåg hur bra det faktiskt var att ha lite pengar på banken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar