2009-02-16

Bli miljonär

I ett land som Sverige med våra höga skatter så är det många som ser det som omöjligt att bli miljonär. Dom flesta blir det genom att ärva någon, göra en bra bostadsaffär eller vinna sina pengar på lotto eller liknande.

Men ur min synpunkt så går det att bli miljonär på andra sätt. Har man en bra lön sedan i början av livet och kan sätta av rimligt med pengar varje månad så har man stor chans att vara miljonär redan innan man fyllt 30.

Man kan använda sig av en hel del olika sparformer för att bli miljonär på sikt. Aktier, fonder och det gamla hederliga sparkontot är nog populärast på den fronten. Jag tror att många som verkligen satt sina mål högt angående sitt sparande kommer lyckas i framtiden, det är jag helt övertygad om. Men kom ihåg att det behövs en stark drivkraft för att lyckas, tålamod och sen är det bara fokusera på sitt mål.

2 kommentarer:

  1. Att fokusera tror jag är det viktigaste. Och tro , en inre tro.

    SvaraRadera
  2. Att bli miljonär kräver hårt jobb, kanske mest på den person du måste bli för att lyckas. Vill man något så går det nästan alltid, bara man ger det tid. Problemet är sällan skatter eller dålig lön. Oftast är det hos personen resan mot miljonen måste börja. Vad måste JAG göra för att lyckas? Först nu kan drömmen om miljonen kanske ta sin början. Vilken spännande resa!

    SvaraRadera