2009-02-08

Bortglömda pengar

En sak som jag brukar göra vid årets början är att jag brukar höja min skatt med nån procent hit eller dit. Sen lever jag som om jag inte tjänade mer helt enkelt. Sen året efter smäller det till när man får skatteåterbäringen. Har blivit mellan 7000 - 13.000:- kronor som jag fått tillbaka. Om man har svårt att spara och lägga undan pengar varje månad så är det där ett bra tips för den som gillar att slösa och vill att lönen ska vara slut i slutet på månaden. Skönt när bortglömda pengar plötsligt trillar in på kontot.

2 kommentarer:

  1. Hade det inte varit smartare att lägga in de extra procenten på ditt bankkonto eftersom du tydligen kan spara?
    (10 000 * x antal år * snittränta x antal år = förlorad summa "gratispengar")

    Hur många år har du gjort detta?

    SvaraRadera
  2. Det kan man tycka. Men det är lättare att bränna pengar som man har mot dom som man inte har. Sen får man ändå ränta på skattepengarna när dom till slut betalas ut från skatteverket.
    Sen är det olika för mig år till år, och ibland ansåg jag att det där fungerade bäst då jag var inne i en slösa period.
    Har inte gjort det länge dock.

    SvaraRadera