2009-02-17

Att vara miljonär

Hur är det egentligen att ha en miljon kronor på banken. Blir livet så mycket lyxigare av att ha det där sjusiffriga beloppet på kontot. Jag har ofta funderat hur det skulle kännas. Jag är ju inte där än, men visst har tankarna kommit upp när man får se det sexsiffriga beloppet slå om till sju siffror på bankkontot. Vilken känsla!

Jag tror att en stor frihet och en behaglig trygghet infinner sig däremot. Man vet att man har nåt ordentligt att luta sig tillbaka på. Valfriheten är också väldigt stor när det handlar om inköp och när man väljer att spendera pengarna. Tror dock att många som är sparare som jag själv skulle ha svårt att handla upp pengarna i första taget om det inte var nåt man verkligen längtat efter länge.

En del av oss skulle väl springa ner till närmaste bank och ta en nummer lapp och fråga kassörskan, "Ursäkta, hur mycket hade jag på kontot nu igen?" Svar: En miljon kronor! "Ahh, så var det ja, tack så mycket!" Skämt åsido. Jag tror i alla fall att det skulle vara rätt behagligt.

3 kommentarer:

  1. Jag har faktiskt haft en mille på kontot och det var jävligt skönt men samtidigt ångestfullt!!Det var när jag sålde en bostad. Det var inte kul att göra sig av med den millen när man skulle köpa nytt=) Det hade varit så härligt att ha den kvar. Som en back upp! Då kan man vara trygg om man inte har stora utgifter eller egna företag som man måste satsa pengar in i. Mitt mål är att ha minst en mille inom tio år!!

    SvaraRadera
  2. Ja det kommer bli en grym känsla :)

    SvaraRadera